۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

عشق به زبان فارسی


هرچه می

دورتر شده ایی چرا

دوری نکن عزیز

دنبال کردن ات را سگ دیگری محکوم است

اینکه شعر می نویسم برای نکشتندگی است

برای زندگی
به پسوند« گی» وابسته ام
همیشه
زیر« گی» می زایم
آخر من فدای دو ساقکیِ سفیدی زده پاهات
چه کاره شوم که نشده باشم
کروات بزنم برای جذب چشات ؟
شاعری خوب است یا مثل دیوانه ها پشت سرت زوووو بکشم؟
انگور منشانه به بالینت لهیده ام
شراب قرمز سگی شده ام
دوباره واق واق سگی هم بشوم؟
آنوقت اجازه هست
سرم را روی زوانوهات سُر دهم
در خواب

چنگال ریشه بسته به بازویت را ، روی پوستم

آهااا

همین طور خوب است
له ام کن

درار

آب انگورم

بنال
آآخ

آخر نشد تمام

آب انگورم

شراب نخورده ای ، که قی کنی مرا از کمرت

یا پشت پاااسن می زنی که چرا ؟

که چه کارت می کردم ؟

که لغزیدی

لخت لخت از موهاش ترسیدم

چه کارت می کردم ؟

نمی نوشتمت ورم می کردم

به من چه که این زبان فارسی وُهرچه می نویسندم همه فاکی اند

اینقدر چشم دریده نگام نکن

خوب از این زبان گورت را گم کن برو زمان قبل

برو بذار یکم بنویسم:

«قسم به تین ال انگور »

«به تازه های علف ، در آمده از یک گور »

بگذریم

کوچک شده بودم

در آستان لبت
شاعر
دیدی چطورپنجابی رقصیدم
هلاک هلاک
کنار قبر
چطور دیوانه شدم
چو سنگِ کودکی که به من تف کردی اش

هذیان می گویم

این وق از شب از کجا ؟
این وقت هایی که نتراشیده در خودت دور می شوی ...
کجا؟
بیا و برین کنارهمین گورم
بذار باد بوی سگت را در دنیای مرگم پر کند.

حسام تنهایی
قزوین تابستان 89

۳ نظر:

كتايون ودنا گفت...

به پسوند" گي "وابسته ام.زير" گي" ميزايم. خوشمون اومد .افكار جالبي داري.اما غلط املايي كم نه.شاعر گرامي
هذيان به اين صورته.موفق باشي

ناشناس گفت...

خانوم کتایون
ا-«گی» به معنای پسوند مورد نظر است مثل زندگی و غیره...نه گِی به معنی هم جنس بازی ..
2- این کار غلط املایی ندارد بلکه همه اش تلاشی است برای کشف قابلیت های زبان فارسی.
به هر حال موفق باشید .از نظراتتون ممنون.

كتايون ودنا گفت...

ناشناس گرامي اولا من اصلا درمورد( گي)
نقدي نكردم چه برسه به برداشت اشتباه شما.فكر ميكنم همه متوجه ميشن كه اين يه پسونده. اگه كمي به كامنتها توجه كني متوجه ميشي كه فقط گفتم خوشم اومد. اما در مورد غلط املايي فكر ميكنم اگه دنبال قابليتهاي نو وكشف هستيد اين كار بايد با تمام بخش شعرتون هماهنگي داشته باشه وگر نه برداشته غلط املايي صحيح خواهد بود.موفق باشي.(كتايون)